ΤΟ ΚΑΛΑΘΙ ΜΟΥ

Τι γίνεται με τη διατροφή μου;

Τι γίνεται με τη διατροφή μου;

Συχνά μου δημιουργείται η απορία ‘’ Γιατί πήρα παραπάνω κιλά ενώ τρέχω όλη μέρα;’’ ή ‘’ Πως κατάφερα να χάσω αυτά που είχα πάρει ενώ δεν άλλαξα τη διατροφή μου;’’. ‘’Ευθύνεται η απαιτητική καθημερινότητα μου;’’ ή ‘’Mήπως τρώω τελικά παραπάνω απ’ όσο νομίζω;’’ 

Πιστεύω πως όλοι έχουμε κάνει αυτές τις ερωτήσεις στον εαυτό μας, όμως η απάντηση δεν μπορεί να φανεί χωρίς να κάνουμε κάτι για αυτό!

Έφτιαξα λοιπόν τις σελίδες οργάνωσης γευμάτων στο ημερολόγιο, στο οποίο θα έγραφα σχολαστικά τι τρώω και σε τι ποσότητα από τη ώρα που ξυπνούσα μέχρι την ώρα που θα έπεφτα για ύπνο. Και έτσι άρχισα την πρώτη ημέρα καταγραφής.

Το βράδυ αφού είχα τελειώσει, κάθισα και διάβασα όλα όσα είχα φάει και πιεί καθολη την ημέρα. Και για να πω την αλήθεια, συνειδητοποίησα ότι είχα τσιμπολογήσει λίγο παραπάνω από όσο θα έπρεπε, κάτι που δεν θα είχα καταλάβει χωρίς το ημερολόγιο. Επίσης, υπήρχαν μέρες που έτρωγα ένα ή δυο γλυκάκια, αλλά μέχρι το βράδυ το είχα ξεχάσει. Ευτυχώς όμως είχα πάντα το ημερολόγιο μου να με βάζει στη θέση μου υπενθυμίζοντας μου την ατασθαλία μου, ώστε την επόμενη μέρα να πάρω τα κατάλληλα διατροφικά μέτρα. Συνέχισα επί μέρες να σημειώνω τα πάντα στο ημερολόγιο μου και το επιπλέον που συμπλήρωσα ήταν η καταγραφή του αισθήματος της πείνας τη στιγμή του φαγητού σε μια κλίμακα από το 1 μέχρι το 10.

Συνειδητοποίησα λοιπόν, ότι με καθοδηγούσε το μυαλό μου και όχι πάντα η πείνα μου!

Επίσης, διαπίστωσα ότι κάθε φορά που έτρωγα μπροστά στην τηλεόραση ή στον υπολογιστή, κατανάλωνα μεγαλύτερες ποσότητες φαγητού και ότι μπορούσα να χάσω πολύ εύκολα το μέτρο, από ότι αν γευμάτιζα χωρίς περισπασμούς. Ένα επιπλέον σημαντικό στοιχείο που έμαθα από το ημερολόγιο τροφίμων -που το γνώριζα αλλά όχι στην πράξη- ήταν ότι μετά από την κατανάλωση ενός ισορροπημένου γεύματος το οποίο περιείχε πρωτεΐνη, υδατάνθρακες και καλά λιπαρά, ένιωθα χορτασμένη και γεμάτη ενέργεια. Εν αντιθέσει με την κατανάλωση ενός λιπαρού γεύματος (π.χ. πίτσα) το οποίο μου δημιουργούσε την αίσθηση ότι έχω παραφάει και με γέμιζε κάποιες φορές ενοχές.

Μια πολύ σημαντική πληροφορία που με βοήθησε να ελέγξω το φαγητό μου, ήταν ότι το ημερολόγιο με βοήθησε να συνδέσω το συναίσθημα με το τι έτρωγα.

 

Τι γίνεται με τη διατροφή μου;
 

 

Βέβαια αντιμετώπισα και δυσκολίες… όπως όταν έβγαινα έξω. Ήταν δύσκολο επιστρέφοντας να θυμηθώ ότι είχα καταναλώσει! Φυσικά αυτό δεν με πτόησε. Το ημερολόγιο μου έδωσε κίνητρο.. μου έδωσε το εσωτερικό κίνητρο να αλλάξω τη δίαιτα μου προς το καλύτερο. Δεν έχετε παρά να το δοκιμάσετε και θα δείτε πως μπορεί να είναι πιο αποτελεσματικό και από μια δίαιτα.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ λοιπόν… Σημειώνοντας με συνέπεια την ημερήσια κατανάλωση τροφίμων μπορείτε να αντιληφθείτε πιο εύκολα λάθη τα οποία κάνετε. Έτσι μπορείτε να βελτιώσετε τις διατροφικές σας συνήθειες και να προχωρήσετε στην επιθυμητή απώλεια βάρους αλλά και στη βελτίωση της υγείας σας!

Τα φύλλα οργάνωσης της διατροφής θα τα βρεις ΕΔΩ

 

Διάβασε το άρθρο οργάνωσης του Σαββατοκύριακου 

Αξιολογήσεις (0)
BACK TO TOP