BestPrice.gr
ΤΟ ΚΑΛΑΘΙ ΜΟΥ

Puzzle! Από ποια ηλικία είναι κατάλληλα και σε τι βοηθούν;

Puzzle! Από ποια ηλικία είναι κατάλληλα και σε τι βοηθούν;

Τα Puzzle είναι ένα είδος επιτραπέζιου παιχνιδιού το οποίο οι περισσότεροι από εμάς έχουμε πιάσει στα χέρια μας είτε ως παιδιά είτε ως ενήλικες. Αν δε αγαπάς τα Puzzle και επιδιώκεις να φτιάχνεις συχνά τότε από μόνος σου ξέρεις οτι αποσκοπάς στην ηρεμία και σε γαλήνιες στιγμές αφού συνήθως τα puzzle δρουν αγχολυτικά και χαλαρωτικά. Υπάρχουν φυσικά και άνθρωποι οι οποίοι εκνευρίζονται αφόρητα με αυτό του είδους το παιχνίδι και αγανακτούν όταν δυσκολεύονται να βρουν ενα κομμάτι. Οπότε τα Puzzle ανήκουν στη κατηγορία που είτε θα τα αγαπάς είτε θα τα μισείς. Έτσι λοιπόν θα πρέπει να βολιδοσκοπήσουμε και στα παιδιά μας αν ανήκουν σε κάποια από αυτές τις κατηγορίες. Βέβαια αυτό που διαφέρει με τα παιδιά είναι το γεγονός οτι μπορούν να εκπαιδευτούν στα puzzle και να μάθουν στην υπομονή και στην ηρεμία που χρειάζεται για να τα ολοκληρώσουν. Οπότε πάμε να δούμε τα οφέλη τους και τα αρνητικά τους.

 

Πότε ξεκινάνε να παίζουν τα παιδιά με Puzzle;

 

Συνήθως τα παιδιά ξεκινούν από πολύ νωρίς να ενώνουν πράγματα, είτε αυτά είναι τουβλάκια το ένα πάνω στο άλλο είτε είναι μεγάλα χοντρά κομμάτια. Σίγουρα ένα παιδί όταν είναι ενός μπορεί να ενώσει δυο κομμάτια. Υπάρχουν μικρά βρεφικά πάζλ των δυο κομματιών τα οποία είναι ιδιαίτερα σημαντικά και ας φαίνονται για τους ενήλικες βαρετά. Μπορεί να έχουν έντονο εκπαιδευτικό χαρακτήρα τον οποίο θα δούμε παρακάτω.

 

Ποια είναι τα θετικά που αποκομίζουν τα παιδιά παίζοντας puzzle;

 

Στη περίπτωση των βρεφικών όπως είδαμε παραπάνω και επειδή το παιδί συνήθως με βοήθεια ή κατα τύχη ενώνει το ένα κομμάτι με το άλλο αυτό που επωφελείται περισσότερο είναι το "αποτέλεσμα". Μέσα από την προσπάθεια που κάνει δημιουργείται ένα αποτέλεσμα αυτό του να ενωθούν τα δυο κομμάτια. Αυτό από μόνο του φέρνει επιβράβευση και ενίσχυση εαυτού και ικανοτήτων. Αν δε συνδιαστεί και με το θετικό επιφώνημα του συνοδού τότε τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο σοβαρά για το μικρό παιδί.

Στη συνέχεια το πάζλ περιέχει γνωστικό χαρακτήρα. Το παιδί βλέπει την εικόνα που σχηματίζεται και την ονοματίζει, μιλάει για αυτή ή ίσως μαθαίνει για αυτή. Στην εικόνα μπορεί να απεικονίζει οτιδήποτε οπότε και το παιδί μπορεί να μάθει για ότι έχει αυτή εικόνα πάνω.

Η λεπτή κίνηση είναι κάτι που αναπτύσσεται ιδιαίτερα στο παιχνίδι ενός πάζλ. Το παιδί καλείται να ενώσει συνήθως με τα δυο του χέρια κομμάτια σε διάφορα μεγέθη και για να τα πιάσει πρέπει να είναι ανεπτυγμένη η λεπτή κίνηση ανάλογα βέβαια και την ηλικία του.

Δουλεύεται σημαντικά η πλευρίωση. Η πλευρίωση είναι ένα σημαντικό αναπτυξιακό επίτευγμα το οποίο όλα τα παιδιά πρέπει να επιτεύξουν. Είναι η επιλογή της πλευράς με την οποία τα παιδιά θα κάνουν τα περισσότερα πράγματα, όπως να γράφουν ή να πλένουν τα δόντια τους. Το πάζλ βοηθάει και στην εξάσκηση απόκτησης κυρίαρχης πλευράς.

Η χρήση των δυο πλευρών σώματος και το πέρασμα της μέσης γραμμής είναι δεξιότητες που είναι σημαντικό να έχει αναπτύξει ένα παιδί για την προσχολική και σχολική του ζωή.

 

Ποιά είναι τα αρνητικά της δημιουργίας ενός Puzzle;

 

Τα θετικά της ενασχόλησης ενός puzzle είναι σίγουρα περισσότερα από τα αρνητικά και φυσικά υπάρχει πάντα η επιλογή του να μη παίζει ενα παιδί τέτοιου είδους παιχνίδια γιατί δε του αρέσουν.

Αν σε κάποια περίπτωση το παιδί στρεσάρεται ή έχει έντονη ματαίωση με ένα δύσκολο για την ηλικία του ή τις ικανότητές του puzzle τότε εννοείται ότι υπάρχουν πολλά παιχνίδια από τα οποία το παιδί μπορεί να κερδίσει τα παραπάνω πράγματα.

Υπάρχει όμως τρόπος να εκπαιδεύσουμε ένα παιδί να παίζει με ένα puzzle;

 

Πώς μαθαίνει ένα παιδί να παίζει puzzle;

 

Τα περισσότερα παιχνίδια που προτωπάιξαμε με τα παιδιά τα παίξαμε μαζί τους και τους τα δείξαμε. Έτσι και με το puzzle. Δείξαμε στο μωρό μας το τρόπο που έπρεπε να ενώσει τα δυο κομμάτια. Του δείξαμε το αποτέλεσμα και τη χαρά μας με την ολοκλήρωση αυτού. Έτσι λοιπόν θα δείξουμε και στο δυο ή τριών ετών παιδί μας το τρόπο με τον οποίο θα παίζει με το puzzle κερδίζοντας όλα τα οφέλη αυτού του παιχνιδιού.

 

1. Ξεκινάμε δείχνοντας την εικόνα στο παιδί και περιγράφοντας τι δείχνει η εικόνα. 

2. Σχολιάζουμε όλα τα αντικείμενα και τα χρώματα που έχει η εικόνα έτσι ώστε να σιγουρευτούμε ότι το παιδί έχει "δει" καλά την εικόνα του.

3. Φτιάχνουμε την πρώτη φορά το puzzle πάνω ακριβώς στην εικόνα έτσι ώστε να είναι πιο εύκολο αλλά και το παιδί να κάνει ταύτιση της εικόνας.

4. ξεκινάμε από τις γωνίες και το γύρω- γύρω εκτός ν στο κέντρο υπάρχει ένα έντονο μεγάλο σχέδιο

5. Την επόμενη φορά που θα φτιάξουμε πάλι το puzzle μαζί με το παιδί το φτιάχνουμε στο επίπεδο και σηκώνουμε την εικόνα στα μάτια του και ζητάμε από το παιδί να μας δείξει που ανήκει το κομμάτι που κρατάει στα χέρια του, σε ποιο σημείο της εικόνας. Έτσι το παιδί μπορεί και κάνει εντοπισμό και διάκριση αντικειμένου και μπορεί να εξασκήσει την όρασή του.

6. Τέλος δίνουμε ελευθερία στο παιδί να δοκιμάσει με το δικό του τρόπο να ολοκληρώσει το puzzle και όπου δυσκολευτεί εφαρμόζουμε τα παραπάνω. 

   

  

Τι Puzzle να αγοράσω για το παιδί μου;

 

Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα είναι σχετική και αφορά κυρίως τις ηλικίες των παιδιών αλλά και την αγάπη τους για τα puzzle. Αυτό το οποίο έχουμε στο νου μας είναι να προχωράμε στα Puzzle όπως προχωράει και η ανάπτυξη του παιδιού μας. Δε μένουμε στα ίδια και στην ίδια δυσκολία. Αυξάνουμε τα κομμάτια ή τη πολυπλοκότητα του puzzle ανάλογα με το πόσο καλά τα πηγαίνει το παιδί μας ή μειώνουμε κομμάτια αν δούμε τι δυσκολεύεται.

Μη ξεχάσετε να δείτε και το βίντεο στο YouTube Που μιλάει για τα αγαπημένα μας Puzzle

Καλά μπερδεμοπαιχνίδια!!

 

 

Αξιολογήσεις (0)
BACK TO TOP