Η Αγγελική ήταν ένα προικισμένο πρωτάκι. Στο νηπιαγωγείο είχε μάθει μόνη της να διαβάζει, ενώ ήταν πολύ καλή με τα νούμερα. Για την Αγγελική το σχολείο ήταν ένα ευχάριστο μέρος μέχρι που άρχισαν να μαθαίνουν γραφή. Δε μπορούσε να ελέγξει το χέρι της, να κρατήσει το μολύβι της, τα γράμματα της έμοιαζαν με μικρά σκουλήκια που είχαν ρίγη, ένας σκέτος εφιάλτης.
Πολλά παιδάκια έχουν βρεθεί σε αυτή τη δύσκολη θέση και ακόμα περισσότεροι γονείς. Ναι το να γράφεις ξανά και ξανά μπορεί να είναι βοηθητικό αλλά δεν είναι διασκεδαστικό. Ιδιαίτερα όταν υπάρχει δυσκολία τότε τα πράγματα έχουν αρνητικά αποτελέσματα. Μια έξυπνη και παιχνιδιάρικη ιδέα είναι η παρακάτω.
Παίρνουμε ένα μαρκαδόρο χρωματιστό και σχεδιάζουμε ένα αφηρημένο σχήμα στο κέντρο μιας λευκής κόλλας χαρτιού.
έπειτα λέμε στο παιδί να διαλέξει ένα άλλο χρώμα και να ζωγραφίσει γύρω από το δικό μας σχέδιο ένα ίδιο σχήμα, μόνο λίγο μεγαλύτερο.
Μετά είναι η δικιά μας σειρά.
Και συνεχίζουμε να ζωγραφίζουμε όλο και μεγαλύτερα σχήματα, μέχρι να φτάσουμε στην άκρη της κόλλας.
Όσες περισσότερες τέτοιες ζωγραφιές κάνουμε τόσο περισσότερο εξασκείται το χεράκι του παιδιού και φυσικά δεν είναι καθόλου βαρετό και κουραστικό.
Ακόμα μια ενδιαφέρουσα δραστηριότητα είναι η εξής. Οι χάντρες είναι ένας ασυνήθιστος αλλά αποτελεσματικός τρόπος να βοηθήσετε το παιδί σας να μάθει γραφή. Γράψτε πρώτα με το μολύβι σας ένα γράμμα.
Έπειτα πάνω από το γράμμα ζωγραφίστε μικρά κυκλάκια. Τέλος με ξυλομπογιές ή μαρκαδόρους ζωγραφίστε τα κυκλάκια.
Χρησιμοποιήστε όσα διαφορετικά χρώματα θέλετε.
Φτιάξτε πολλά κυκλάκια σε κάθε γράμμα ακόμα και σε αριθμούς.
Μια παραλλαγή μπορεί να είναι το επόμενο παιχνίδι. Γράφω το κάθε γράμμα με τρία διαφορετικά μολύβια μέχρι να φτιάξω μια ολόκληρη πρόταση όπως δείχνουν οι εικόνες.
Καλή διασκέδαση και μη ξεχνάτε η δυσκολία μερικές φορές μπορεί να είναι διασκεδαστική. Και μη ξεχνάτε η επιβράβευση είναι πολύ σημαντική.